April 25, 2011

Bier

Deze post gaat niet over bier. Hahaha! De verwarring die ik zaai met de titel is mijn grote plezier. Tot zover de rijmelarij. Tijd voor belangrijke zaken.

Ik ben op vacantie in een land waar ik nog nooit ben geweest. Het valt me op dat er twee soorten mensen rondlopen. Eenvoudig te herkennen aan hun kledij. Er lopen er rond met rode broeken, en er lopen er rond met blauwe. Er is geen variatie. Rood of blauw.

De mensen in de rode broeken groeten mij vriendelijk en geven, desgevraagd, mij de route naar de dichtstbijzijnde supermarkt.

Van de mensen in de blauwe broeken krijg ik stilte, een wegdraaiend hoofd of een grote smoel te verduren. Na vijf keer (ik ben redelijk hardleers) besluit ik dan maar om de blauwen de blauwen te laten en mij enkel te vervoegen bij de roden.

Of ben ik nu racist? Dat wil ik niet zijn, maar ik wil ook niet onjuist bejegend worden. En hier, in dit voor mij nieuwe land, heb ik gemerkt dat de keuze is tussen rood en blauw. Ik kies rood. En fuck you als je daar problemen mee hebt.






© Fred Händl - 2010

No comments: